Test potrošnje TNG - uvod
Kratka anketa koja je stajala na sajtu je pokazala interesovanje za analizom isplativosti ugradnje TNG instalacije u automobil. Ovim potezom se štedi novac i smanjuje štetan uticaj na životnu sredinu. Posle dva meseca analize potrošnje i vođenja evidencije o potrošnji auto gasa, došlo je vreme da objavim rezultate.
Porast cena diktira prelazak na alternativna goriva slika [sxc.hu] |
Automobil koji je bio testiran je Zastava 10 (Fiat Punto Classic) 2008. god. redovno servisirana i održavana. Poslednje dve činjenice naglašavam, pošto i redovno održavanje automobila utiče na potrošnju. Motor je od 1.242 ccm i 8 ventila, menjač sa 5 brzina. TNG instalacija je ugrađena po isteku garancije automobila, 2011. god. Ugrađena je sekvent TNG instalacija marke AC, atestirana (atest važi do 2016. god.). Na automobilu su letnji pneumatici.
Redovni servisi se rade na godinu dana ili 15.000km i obuhvataju:
- zamenu ulja u motoru (Selenia motorno ulje),
- zamenu filtera ulja,
- zamenu filtera vazduha,
- zamenu filtera klime,
- zamenu svećica (NGK svećice)-ovo radim dobrovoljno, zbog rada na TNG, inače preporuka proizvođača je da se menjaju na 2 god ili 30.000 km,
- kompjutersku dijagnostiku automobila.
- zamenu filtera tečnog naftnog gasa,
- zamenu filtera u isparivaču,
- kompjutersku dijagnostiku TNG uređaja.
CONVERSATION